+48 58 552 83 70 Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Alexander gry planszowe i zabawki edukacyjne
Nowości

Nowości

Folwark Marzeń

Folwark Marzeń

Wyjątkowa gra gospodarcza, w której wcielamy się w rolę farmera i staramy się jak najowocniej powiększać swoje plony i hodowlę. Musimy też wykazać się przedsiębiorczością w opłacalnym handlu i nie dać się prześcignąć rywalom. W budowaniu własnego gospodarstwa przeszkodzić mogą zdarzenia losowe, niemniej w tej grze liczy się właściwa kalkulacja i umiejętność inwestowania.

Zalety gry:

  • Gra, którą pokochają dzieci i dorośli. Nie za trudna dla młodszych graczy, niezbyt banalna dla starszych.
  • Świetna nauka inwestowania, rozliczania, przewidywania i zasad konkurencji.
  • Sami decydujemy o długości rozgrywki. Możemy wybrać wariant związany z miesiącami (12 rund) lub z porami roku (6 rund).
  • Sprawiedliwe rozpoczynanie kolejki. Każda runda rozpoczynana jest przez innego gracza, zgodnie ze wskazaniem przechodniego totemu. Dzięki temu każdy ma taką samą szansę w zdobyciu surowców.
  • Ładna grafika.
  • Zabawne karty losu.
  • Przyjemne pionki w kształcie samochodzików.
  • Bogactwo rekwizytów

Zawartość opakowania

Karty specjalizacji - 12 szt., Bączek - 1 szt., Plansza - 1 szt., Karty 110 szt.: - Karty losu fioletowe - 41 szt. - Karty losu pomarańczowe - 58 szt., - Karty specjalne zielone - 11 szt., Żetony tekturowe z roślinami i zwierzętami - 228 szt., Pionki-pojazdy - 6 szt., Pionek do odliczania czasu gry - 1 szt., Drewniany pionek-totem - 1 szt., Żetony pieniędzy o wartości 10$ - 6 szt., Pchełki - 240 szt., Kostka - 1 szt., Notes - 1 szt., Instrukcja

EAN:
5906018024395
Nr ref.:
2439
Wiek:
8+
Liczba graczy:
3-8
Wymiary opakowania:
31,5/31,5/7,5
Wymiary opakowania zbiorczego:
53,5/32,5/32,5
Jak grać
1
Rozkładamy planszę. Na osi czasu stawiamy pionek, który będzie przesuwany po każdej rundzie w celu odmierzania długości rozgrywki.
2
Każdy z graczy losuje 4 żetony z roślinami lub zwierzętami. Resztę żetonów umieszczamy na planszy na polu Rynek.
3
Na polu Sklep kładziemy zielone karty z usprawnieniami gospodarskimi, które możemy zakupić w trakcie rozgrywki. Karty te chronią nas przed losowymi zdarzeniami. Tak też przykładowo możemy kupić psa chroniącego nasze zwierzęta przed wilkami, opryski chroniące nasze uprawy przed szkodnikami, wizytę u weterynarza, który wyleczy nasze zwierzęta lub płot który uchroni nasze uprawy przed inwazją dzików.
4
Każdy z graczy losuje kartę specjalizacji – ta karta pokazuje, które hodowle lub uprawy są podwójnie promowane w przypadku konkretnego gracza.
5
Na boku układamy dwa rodzaje kart losu.
6
Pudełko do gry kładziemy wieczkiem do góry, będzie wykorzystane w grze.
7
Rozrywka podzielona jest na fazy, które kolejno wykonują w swojej kolejce wszyscy zawodnicy.
8
Faza Rozwoju: W tej fazie gracz rozmnaża swoje zwierzęta i rośliny. Za każdą jedna posiadana parę żetonów tego samego gatunku dobiera 1 taki sam żeton. Uwaga – zasoby są ograniczone, jeżeli nie będziemy sprzedawać zasobów, to w końcu ich zabranie. Możemy też podkupować zasoby rywalom, żeby zatrzymać ich rozwój (brak wolnych żetonów = brak możliwości rozmnażania).
9
Faza Losu: Gracz kręci bączkiem i wykonuje działanie opisane na ściance, na której zatrzymał się bączek. Tutaj może nastąpić pobieranie kart losu.
10
Faza Handlu: Gracz może (ale nie musi) coś kupić lub sprzedać na jednym lub dwóch z trzech pól (SKUP, SKLEP, RYNEK) dostępnych na planszy – od niego zależy, co postanowi wykonać.
11
Faza Wyścigu: To faza dla wszystkich graczy naraz. Wzdłuż jednego z boków tyłu pudełka gry jest narysowana linia startowa. Każdy rolnik stawia na niej swój pionek-pojazd. Przy przeciwległej krawędzi jest narysowany pniak. Gracze po kolei pstrykają palcami w swoje pionki, starając się przesunąć je jak najbliżej pniaka. Każdy ma tylko jedno pstrykniecie. Pędzące ciągniki mogą się wzajemnie przepychać, przesuwać albo wybijać! Rolnik, którego pojazd będzie na koniec wyścigu (gdy każdy pstryknie już swoim pionkiem) najbliżej pnia, bierze z pola RYNEK żeton ze specjalizacji gracza, który właśnie kończy swoja kolejkę. Po wykonaniu wszystkich rund przez wszystkich graczy przesuwamy pionek na linii czasu. Totem wędruje do kolejnego gracza, który zaczyna kolejkę.
12
Zabawa kończy się w momencie kiedy pionek do odliczania czasu gry dojedzie do ostatniego miesiąca lub do ostatniej pory roku ( w zależności od wybranego wariantu). Wówczas wszyscy gracze podliczają swój majątek. Wygrywa ten gospodarz, którego gospodarstwo było najbogatsze.