+48 58 552 83 70 Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Alexander gry planszowe i zabawki edukacyjne
Nowości

Nowości

Złap Robala

Złap Robala

Małe pisklęta są bardzo głodne i potrzebują Twojej pomocy! Wciel się w rolę ptasiej mamy i złap robale w tym samym kolorze, aby nakarmić swoje małe głodomorki. Zadnie nie jest proste, ponieważ musisz skompletować trzy części robaczka, aby móc dostarczyć go do gniazda. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zbierze 3 robaczki, każdy w innym kolorze. Potrzebny będzie Ci spryt, celne rzuty i dużo szczęścia.

Nietypowa mechanika gry powoduje, że jest ona prosta, ale też niebanalna. Nie wymaga od dzieci umiejętności liczenia, ale uczy segregowania i różnicowania. Wzmacnia wytrwałość i cierpliwość. Jednocześnie nie zniechęca ich dając dodatkowe szanse i możliwości poprawienia nieudanego ruchu.

Zalety gry:

  1. Prosta ale niebanalna mechanika, która nie stawia bariery wejścia malcom i jednocześnie nie nudzi starszych graczy.
  2. Nauka cierpliwości i odraczania gratyfikacji.
  3. Ćwiczenie segregowania i różnicowania.
  4. Możliwość poprawienia swojego rzutu, co zwiększa szansę i uczy dzieci, że nie wszystko musi udać się od razu, ale nigdy nie należy się poddawać.
  5. Świetna zabawa dola całej rodziny.

Zawartość opakowania

kostki do gry - 3 szt., robale - 18 szt., podstawki do robali - 18 szt., trawnik - 1 szt., gniazda - 4 szt., instrukcja.

EAN
5906018024326
Nr ref.
2432
Wiek
4+
Liczba graczy
2-4
Wymiar opakowania
24,5/25,5/6
Jak grać
1
Każdy z graczy otrzymuje swoje gniazdo w postaci planszetki z otworami.
2
Trawnik w postaci większej planszetki kładziemy na środku, a robale w plastikowych podstawkach.
3
Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. W swojej kolejce rzuca kostkami w stronę trawnika tak, by jak największa liczba kostek zatrzymała się w obrębie znajdującej się na nim tarczy.
4
W każdej kolejce można poprawić rzut do 2 razy (1 rzut + 2 ewentualne poprawki). Jeśli któraś z kostek wyląduje na tarczy, a żaden jej fragment nie będzie poza nią wy¬stawał, można obrócić tę kostkę dowolną ilość razy, aby znaleźć potrzebną część robala.
5
Jeśli kostki znajdują się poza tarczą albo poza nią wystają, wtedy utknąłeś z tą częścią robala, którą wskazują - nie możesz ich obracać. Jeśli kostki wskazują robala w takim układzie kolorów, którego nie ma w stosie, wówczas nie dostajesz żadnego z robali.
6
Jeżeli udało Ci się uzyskać robaczka z każdą z 3 części ciała w tym samym kolorze, zabierasz go do gniazda i karmisz pisklaka. Można jednak wziąć robaka tylko w ta¬kim kolorze, jakiego nie mamy. Nie można zanieść do gniazda dwóch identycznych robaków.
7
Można też się uzbroić w cierpliwość i cieszyć się połowicznym sukcesem. W zestawie znajdują się też robaki wielokolorowe, które można pobrać, jeżeli trafiło się odpowiedni zestaw kolorów na kostkach. Po zebraniu 3 takich kolorowych robaków, można je wymienić na brakujący nam egzemplarz.
8
Wygrywa ten gracz, który jako pierwszy zdobędzie 3 robaczki w różnych kolorach.